FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj
sub
sub
sub
sub

WFM 125 M06 `55 - szarpie silnikiem po dodaniu gazu

Moderator: Qcyk

<<

edikon

Avatar użytkownika

Kandydat
Kandydat

Posty: 31

Dołączył(a): 8 lutego 2009, 15:14

Lokalizacja: Sosnowiec

Imię: Piotr

Sprzęt: Gsf 600 bandit

Wiek: 28

Post 8 lutego 2009, 21:40

WFM 125 M06 `55 - szarpie silnikiem po dodaniu gazu

Witam serdecznie kolegów.Mam taki mały problem.Do tyczy on motoru WFM 125 cm MO6 z 1955roku.Jest to mój drugi motor,którym jeżdżę rekreacyjnie.Złożyłem go od podstaw.Motorek pali od kopa i na wolnych obrotach chodzi równo,jak i po dodaniu gazu na postoju też się ładnie wkręca(rok wcześniej wymieniłem kondensator bo się spalił i został założony nowy od WSK).Kiedy chcemy ruszyć jest wszystko w porządku.Problem pojawia się kiedy przyśpieszamy.Po przekręceniu rączki od gazu na około 3/4 silnik zaczyna dusić i szarpie nim,tak jakby nie dostawał paliwa.Po około 3-4 sekundach objaw zanika i to samo jest na każdym z biegów.Kiedy jest ciepły rzadziej ta usterka występuje,ale występuje.Głównie odczuwalne jest to na 2 i 3 biegu.Sprawdziłem kranik,czy podaje cały czas paliwo,jest w porządku(motor jest tankowany mieszanką oleju z paliwem 95 1:50 ze stacji Bp),gaźnik został przeczyszczony cały(rozebrany i złożony na nowo po wyczyszczeniu wszystkiego).Zapłon jest ustawiony idealnie(3mm od Górnego Martwego Położenia tłoku).Świeca nie jest zaspawana i przepala na kolor ceglany.Odstęp jest dobry,a iskra jest niebieska(świeca niema przebicia)platynki też mają odpowiedni luz ustawiony(platynki zostały wyczyszczone i zamykają się równo).Wszystkie odstępy na świecy,jak i na platynkach zostały ustawione według książki.Motor nie pobiera oleju z silnika.Może miał któryś z kolegów podobny problem i byłby mi w stanie pomóc,bo ja juz nie wiem co mam dalej robić??
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :moto:
Ostatnio edytowano 28 lutego 2009, 10:19 przez edikon, łącznie edytowano 1 raz
<<

Korba

Avatar użytkownika

KGP 45
KGP 45

Posty: 162

Dołączył(a): 23 sierpnia 2006, 21:29

Lokalizacja: Kraków

Imię: Michał

Sprzęt: Vulkan 800 Clsc

Post 9 lutego 2009, 00:18

jak miałem Pannonię też szarpala,ale to byla wina wyślizganych kłów w skrzynce biegów. jak mówisz,ze to dotyczy najbardziej 2. i 3. biegu i wszystko masz wyczyszczone i perfekcyjnie ustawione,to moze wina jest zniszczonego trybu tych biegów i kłów.
<<

Polo

Avatar użytkownika

KGP 80
KGP 80

Posty: 227

Dołączył(a): 9 kwietnia 2007, 07:27

Lokalizacja: Kraków

Sprzęt: B12

Wiek: 36

Post 9 lutego 2009, 05:56

opuść iglicę o ząbek w dół , albo obniż poziom paliwa w gaźniku - to może być za bogata mieszanka
Dywizjon Południe FG
www.dywizjonpoludnie.pl
<<

edikon

Avatar użytkownika

Kandydat
Kandydat

Posty: 31

Dołączył(a): 8 lutego 2009, 15:14

Lokalizacja: Sosnowiec

Imię: Piotr

Sprzęt: Gsf 600 bandit

Wiek: 28

Post 9 lutego 2009, 08:19

Skrzynie biegów wymieniłem na nowa.Wałek sprzęgłowy też został wymieniony.Sprzęgło jest nowe.Iglice w gaźniku ustawiałem na najmniejsze spalanie,średnie i największe.Gaźnik jest ustawiony dobrze,a mieszanka jest ustawiona według książki na 2i pół obrotu.Nic nie pomaga.
<<

matrix0070

Avatar użytkownika

Przyjaciel
Przyjaciel

Posty: 94

Dołączył(a): 15 września 2008, 18:02

Lokalizacja: Żegocina k.Bochni

Imię: Mateusz

Sprzęt: YZF-R6 RJ09

Wiek: 26

Post 9 lutego 2009, 08:27

ja się tak troszkę wtrące ale odnośnie mieszanki, mianowicie też mam zabytka, WSK'e tyle że ja zwykle do niej bogatszą mieszankę lałem, 1:50 to zbyt uboga... zawsze robiłem mniej więcej 1:40... wszyscy okoliczni listonosze WSKowcy i inni :P też tak zalecali, co do szarpania może to być problem z gaźnikiem lub też ze słabą iskrą na świecy... albo z krzywką, jeśli jest wyślizgana lub wał ma minimalny luz na boki platynki mogą czasem robić Cię w konia, miałem tak w motorynce za starych czasów, więcej jej pchałem niż jechałem, czasem chodziła dobrze, czasem źle... zależało od dnia ;D jak kobieta :)
<<

edikon

Avatar użytkownika

Kandydat
Kandydat

Posty: 31

Dołączył(a): 8 lutego 2009, 15:14

Lokalizacja: Sosnowiec

Imię: Piotr

Sprzęt: Gsf 600 bandit

Wiek: 28

Post 9 lutego 2009, 08:42

Wał napędowy również został wymieniony na nowy,bo oryginalny został doszczętnie rozebrany i poginęły części żeby go złożyć,wszystkie łożyska wału i wałeczków zostały wymieniony.Mieszankę też leje różną,bo trudno jest trafić na właściwą.Objawia się to tylko tym że albo bardziej kopci,albo mniej nic poza tym nic więcej się nie dzieje.Platynki nie mają żadnego luzu i pracują luźno,a koło zamachowe nie jest wytarte.
<<

matrix0070

Avatar użytkownika

Przyjaciel
Przyjaciel

Posty: 94

Dołączył(a): 15 września 2008, 18:02

Lokalizacja: Żegocina k.Bochni

Imię: Mateusz

Sprzęt: YZF-R6 RJ09

Wiek: 26

Post 9 lutego 2009, 09:01

tak własnie, generalnie mieszaknkę w tych motorach sporządza się wg kopcenia, też na to zwracam uwagę hehe :) skoro piszesz że wszystko nowe i dobrze złożone.. hmmm ja rozkładam ręce... jeśli nie gaźnik to nie wiem... mój stary by się pewno wyznał, jest spec od sprzętów typu wski, komarki, etztki itp... :) ale go nie ma w Polszy... przydławia Ci silnik.. hmmm wiem jak to jest tyle że u mnie WSKa tak potrafi zrobić tylko i wyłącznie jak jest dopiero co odpalona, zimna a chcesz na niej od razu ruszyć... ale gdy tylko trochę się rozgrzeje jest wszystko ok...
<<

Solo

Avatar użytkownika

GP
GP

Posty: 383

Dołączył(a): 25 marca 2005, 22:10

Lokalizacja: Krakow

Sprzęt: LUCKY EXPLORER

Post 9 lutego 2009, 11:16

A odpowiedni poziom paliwa w gaźniku ustawiony?

A może raczej go przylewa niż brak gasoliny?:)
GRAND PRIX SERVICE
<<

Polo

Avatar użytkownika

KGP 80
KGP 80

Posty: 227

Dołączył(a): 9 kwietnia 2007, 07:27

Lokalizacja: Kraków

Sprzęt: B12

Wiek: 36

Post 9 lutego 2009, 19:53

jesli nie ma różnicy między ustawieniem iglicy na najnizszym czy najwyższym położeniu , to znaczy że caly gaźnik jest do bani , silnik powinien reagowac na zamianę składu mieszanki. Może byc tez tak że zapłon mimo pozornie dobregu ustawienia nie trzyma i wtedy reszta regulacji nic nie jest warta . Do kontroli punktu zapłonu polecam prostą lampę stroboskopową a dokładniej jest namiastkę z diodą LED. np. taka http://moto.allegro.pl/item545287269_mi ... aplon.html
malujesz znaki na krzywce i karterze białym korektorem i doskonale widać czy zapłon cyka w czasie pracy sinika w właściwym punkcie, czy lata po obwodzie.
Jak będziesz miał prawidłowy zapłon to zabierasz się za grzebanie w gaźniku.
<<

baro

Avatar użytkownika

KGP 200
KGP 200

Posty: 704

Dołączył(a): 8 października 2006, 18:56

Lokalizacja: Zakrzów

Imię: Bartek

Sprzęt: mz etz 250

Wiek: 23

Post 10 lutego 2009, 07:49

Pędziwiatr napisał(a):malujesz znaki na krzywce i karterze białym korektorem i doskonale widać czy zapłon cyka w czasie pracy sinika w właściwym punkcie, czy lata po obwodzie.
Jak będziesz miał prawidłowy zapłon to zabierasz się za grzebanie w gaźniku.

Weź to wytłumacz bo nie kminie :P Po co mu stroboskop? wystarczy aku jakies 2 kabelki i żaroweczka.... Ja ustawiam zapłon czujnikiem zegarowym.. pamietaj to jest wfm :P dane z książki mają byc pomocom ;-) kazdy silnik jest inaczej wyeksploatowany i potrzebuje własnych ustawien ;-)
http://www.bikepics.com/members/baro/ moje pierdziawki :D
Simson:arrow:Yamaha dt50mx,jawa350,jawa350ts,MZ250,iż49,xj600diversion/suzuki ts 125ER
<<

Polo

Avatar użytkownika

KGP 80
KGP 80

Posty: 227

Dołączył(a): 9 kwietnia 2007, 07:27

Lokalizacja: Kraków

Sprzęt: B12

Wiek: 36

Post 10 lutego 2009, 08:05

już ci wytłumaczę : ustawiasz zapłon statycznie , odpalasz silnik i skąd wiesz że krzywki otwierają się w punkcie ustawionym statycznie ? jeśli platynki są dupiane
a to się często zdarza , jeśli krzywka jest źle wytoczona , jeśli wał ma bicie - to zapłon będzie na pracującym silnik w cłakiem innym punkcie niż statycznie ustawiłeś , widzialem przypadki że punkt zaplonu pojawiał się w przypadkowych miejscach , albo 2 razy na obrót. taka diagnostyka pozwala wyłapać wiele nieprawidłowości zapłonu i oszczędzić sobie szuaknia na ślepo przyczyn niedziałania silnika co konczy się często totalnym rozregulowaniem gaźnika i zapłonu.
Dywizjon Południe FG
www.dywizjonpoludnie.pl
<<

baro

Avatar użytkownika

KGP 200
KGP 200

Posty: 704

Dołączył(a): 8 października 2006, 18:56

Lokalizacja: Zakrzów

Imię: Bartek

Sprzęt: mz etz 250

Wiek: 23

Post 10 lutego 2009, 08:12

Pędziwiatr napisał(a):odpalasz silnik i skąd wiesz że krzywki otwierają się w punkcie ustawionym statycznie
Jakie krzywki :P toć tam jedna krzywka na magnecie jest :P
Pędziwiatr napisał(a):jeśli platynki są dupiane
a to się często zdarza , jeśli krzywka jest źle wytoczona , jeśli wał ma bicie - to zapłon będzie na pracującym silnik w cłakiem innym punkcie niż statycznie ustawiłeś ,
takie przypadki też widziało me młode oko ;-).. wex sprawdz czy magneto i krzywka są dobrze zanitowane ;-)
http://www.bikepics.com/members/baro/ moje pierdziawki :D
Simson:arrow:Yamaha dt50mx,jawa350,jawa350ts,MZ250,iż49,xj600diversion/suzuki ts 125ER
<<

edikon

Avatar użytkownika

Kandydat
Kandydat

Posty: 31

Dołączył(a): 8 lutego 2009, 15:14

Lokalizacja: Sosnowiec

Imię: Piotr

Sprzęt: Gsf 600 bandit

Wiek: 28

Post 22 lutego 2009, 22:22

Krzywka jest dobrze ustawiona,Gaźnik,cylinder i głowica są nowe.Magneto chodzi tylko krzywo.Ale w komarze miałem tak samo i dobrze pracował(daje do niego porównanie bo tam jest ten sam zapłon na iskrowniku).Czyli to może być od magneta??
<<

baro

Avatar użytkownika

KGP 200
KGP 200

Posty: 704

Dołączył(a): 8 października 2006, 18:56

Lokalizacja: Zakrzów

Imię: Bartek

Sprzęt: mz etz 250

Wiek: 23

Post 23 lutego 2009, 09:46

edikon napisał(a):Czyli to może być od magneta??
/Tak ponieważ raz jest słabsza iskra raz mocniejsza jak magneto krzywo pracuje ;-)
http://www.bikepics.com/members/baro/ moje pierdziawki :D
Simson:arrow:Yamaha dt50mx,jawa350,jawa350ts,MZ250,iż49,xj600diversion/suzuki ts 125ER
<<

edikon

Avatar użytkownika

Kandydat
Kandydat

Posty: 31

Dołączył(a): 8 lutego 2009, 15:14

Lokalizacja: Sosnowiec

Imię: Piotr

Sprzęt: Gsf 600 bandit

Wiek: 28

Post 23 lutego 2009, 16:27

No to teraz załatwię sobie magneto i wymienię je.Wielkie dzięki!!

Powrót do Mechanika



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

 


 
1  1