FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj
sub
sub
sub

Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Moderator: WS

<<

Iwantcookie

Avatar użytkownika

KGP 110
KGP 110

Posty: 321

Dołączył(a): 5 listopada 2013, 10:45

Lokalizacja: Kraków NH

Imię: Kamil

Sprzęt: HH

Post 31 marca 2014, 11:17

Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Hej,

Wiem, że większość ogólnego info mógłbym znaleźć w necie, ale bardziej ufam konkretnym doświadczeniom tutejszych forumowiczów. W związku z tym mam szereg pytań.

Potrzebuję kufra centralnego do Horneta, 2000r, wersja S. Dużego, dobrze żeby weszły 2 kaski. Rozumiem, że stelaż, płyta i kufer to są niezależne elementy? Jak wygląda kompatybilność stelaż-płyta i płyta-kufer? Jak z solidnością mocowania, gdyż kufer ma też być oparciem dla pasażerki (doczytałem, że są różne standardy, monokey, monolock ale niewiele mi to mówi). No i jakie doświadczenia z markami (givi, kappa czy jeszcze czegoś innego szukać?) Czy w ogóle płacić za markowe czy lepiej kupić jakieś no name'y? No i czy kupować części na rady czy od razy cały zestaw? Aktualnie wyszukałem sobie takie cuś:

http://www.defender.net.pl/product-pol- ... y-K53.html

No i jeszcze nasuwa mi się pytanie dot. wymiarów kufra. Czy faktycznie taka wielka bomba jest praktyczna? Biorąc pod uwagę, że 100% wycieczek dłuższych niż do pracy czy wokół komina robię z plecaczkiem.

Docelowo też chciałbym do tego dorzucić tekstylne sakwy boczne i tu pytanie czy szukać stelaża takiego który od razu ma ramy pod sakwy czy po prostu dać komuś żeby ładnie dospawał ramki po bokach i dodatkowe mocowanie do stelaża podnóżka pasażera?

Coś w stylu ewolucji stelaża z pierwszego linku do czegoś takiego:
http://www.defender.net.pl/product-pol- ... 8-06-.html

Będę wdzięczny za wszelkie rady, bo jednak wydatek to jest niemały i nie chciał bym się później użerać z niepasującymi stelażami, płytami itp.
"Błyszczy się na słońcu motur !"
<<

Qcyk

Avatar użytkownika

mod
mod

Posty: 1502

Dołączył(a): 11 listopada 2008, 07:50

Lokalizacja: Kraków

Imię: Przemek

Sprzęt: Hucuł

Post 31 marca 2014, 11:29

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Na szybko... Skup się na standardzie MonoKey.... monolock jest do mniejszych pojemności kuferków....
Różnica między kappą, a givi to w zasadzie tylko marka.... producent jest ten sam....
Obecnie używam od paru lat kufra kappy pojemność 52l i trzyma się znakomicie mieści 2 kaski pełne spokojnie.... płyty też miałem kappy.... w dwóch motocyklach.
Uważaj na myśli, bo stają się słowami...
<<

Biniu

Avatar użytkownika

KGP 200
KGP 200

Posty: 712

Dołączył(a): 6 stycznia 2012, 22:01

Lokalizacja: Kraków

Imię: Bartek

Sprzęt: SV 650

Wiek: 35

Post 31 marca 2014, 12:13

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Na tydzień w jedną osobę zmieścisz niezbędne rzeczy do 46 litrów ( wiadomo namiot i karimata jedzie na zewnątrz ). Co do kasków to nie próbowałem czy dwa wejdą, ale raczej słabo to widzę. Może jety tak, ale szczękowce nie. Najłatwiej zrozumieć o co chodzi z mocowaniami jak wejdziesz do sklepu i pooglądasz. Po dwóch sezonach mogę powiedzieć, że większego bym raczej nie kupował kufra. Rzecz gustu. Zawsze możesz kupić i zamontować mocowania a po kufer przyjechać kolejnego dnia i sobie realnie to jakoś poprzymierzać już na moto.
www.mbproject.com.pl
<<

miroslaw123

Avatar użytkownika

KGP 110
KGP 110

Posty: 395

Dołączył(a): 17 września 2008, 19:25

Lokalizacja: Kraków

Sprzęt: Transalp 650

Post 31 marca 2014, 12:39

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Ja mam tanią awinę, po trzech latach popękała ale pewnie dlatego, że jeżdżę z nim i po lekkim terenie, płytę miałem oryginalną givi bo ta dołączona potrafi pęknąć i kufer zostaje na drodze, a ty bez ubrań :? Ja przykręciłem śrubami, bo przypięcie gumkami nie wzbudzało mojego zaufania... Duży kufer powoduje też zawirowania i psuje aerodynamikę, ludzie potrafią się skarżyć... Zrobienie stelaża pod boczne kufry (spawanie, malowanie, robota...) też kosztuje i jak nie masz znajomego to raczej polecam zakup gotowca.
polecam VHS,miniDV,audio na DVD-STUDIO-M
<<

NyNeK

Avatar użytkownika

KGP 110
KGP 110

Posty: 347

Dołączył(a): 2 kwietnia 2011, 16:26

Lokalizacja: Okolice Krakowa

Imię: Dominik

Sprzęt: Varaderooooooo !

Wiek: 32

Post 31 marca 2014, 13:28

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Ja mam Avinę 48 l. Bez problemu wchodzą dwa integralne kaski. Kufer mam przykręcony na stałe, także system mocowania nie ma znaczenia.
<<

Biniu

Avatar użytkownika

KGP 200
KGP 200

Posty: 712

Dołączył(a): 6 stycznia 2012, 22:01

Lokalizacja: Kraków

Imię: Bartek

Sprzęt: SV 650

Wiek: 35

Post 31 marca 2014, 13:53

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Jest kolejny wniosek: Chcesz tani będziesz go drutował/przykręcał. Chcesz mieć spokój kup droższy.
Ja jeździłem z tanim kufrem skuterem na wakacjach i tam też była jakaś opcja przykręcania na stałe. Kufer był bardzo miękki i plastyczny jak miska. Ciężko było zamknąć aby utrafić równo. Samo zamknięcie też było raczej iluzoryczne.
www.mbproject.com.pl
<<

Iwantcookie

Avatar użytkownika

KGP 110
KGP 110

Posty: 321

Dołączył(a): 5 listopada 2013, 10:45

Lokalizacja: Kraków NH

Imię: Kamil

Sprzęt: HH

Post 31 marca 2014, 14:13

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Super sporo mi rozjaśniliście, wiem już, że raczej celował będę w coś markowego, bo szykuje się intensywne użytkowanie. Spawacza mam znajomego, dlatego brałem opcję z dospawaniem bajerów pod uwagę. Ale to w dalszej perspektywie. Jeśli chodzi o pojemność kufera to to, że na dwa kaski to raczej kaprys. Dwa mogą nie wejść, ale żeby dało się zapakować powiedzmy dwie osoby na weekend. Czyli minimum ciuchów, minimum kosmetyków i jakieś pierdoły, ewentualnie podpinki przeciwdeszczowe. Kaski w ostateczności mogę zostawić na linkach podpiętych na haczykach pod siedzeniem. W takiej sytuacji pojemność około 45-50 litrów była by ok? Czy to już za dużo?
"Błyszczy się na słońcu motur !"
<<

fuksja

Post 31 marca 2014, 14:16

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

a pytałeś w tym TERYSIE ? Skoro zidi przyleciał po kufry z KRK do Terysu , to pewnie niedrogo jest .
<<

Iwantcookie

Avatar użytkownika

KGP 110
KGP 110

Posty: 321

Dołączył(a): 5 listopada 2013, 10:45

Lokalizacja: Kraków NH

Imię: Kamil

Sprzęt: HH

Post 31 marca 2014, 14:18

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Ale tam tylko skórę mają z tego co widzę.
"Błyszczy się na słońcu motur !"
<<

fuksja

Post 31 marca 2014, 17:01

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

spróbuj uderzyć do forumowicza kubo
memberlist.php?mode=viewprofile&u=304
<<

Kefirek

Avatar użytkownika

KGP 45
KGP 45

Posty: 151

Dołączył(a): 24 września 2005, 22:07

Lokalizacja: okolice Wieliczki

Sprzęt: ES 250/0 GSF600

Wiek: 28

Post 1 kwietnia 2014, 08:09

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Kappę K53 użytkuje osobiście od 2011, podobnie jak i dwóch znajomych. Ogólnie mówiąc jestem zadowolony. Dwa kaski integralne wchodzą bez większych problemów (XL oraz S). Podczas zakupu też rozważałem mniejsze w stylu Givi V46, jednak wziałem Kappę i nie żałuję. Do Givi 2 kasków na pewno bym nie wsadził. W Kappę oraz sakwy tekstylne Oxforda zapakowałem się na dwa tygodnie do Włoch z dziewczyną, choć łatwo nie było. Rozmiarowo wbrew pozorom nie wygląda na motocyklu jak jakieś niewiadomo jakie bydle, rozstaw lusterek i tak jest szerszy także w korkach nic nie tracę. Pomiędzy Givi a Kappą największe różnice to akcesoria, oraz to, że do Givi kupisz każdą pierdółkę jako część zapasową, z Kappą już tak kolorowo nie ma. (BTW. givi i kappa opuszczają dokładnie tą samą fabrykę we Włoszech :) Dla porównania poniżej masz zdjęcia jak Kappa K53 wygląda na B6 (tutaj już z bocznymi K40 od Kappy):

http://polishbanditcrew.pl/uploads/gallery/album_305/gallery_891_305_111555.jpg

http://polishbanditcrew.pl/uploads/gallery/album_305/gallery_891_305_232599.jpg
Życie nie jest mierzone liczbą oddechów, ale liczbą momentów, które zapierają nam dech w piersiach....
<<

NyNeK

Avatar użytkownika

KGP 110
KGP 110

Posty: 347

Dołączył(a): 2 kwietnia 2011, 16:26

Lokalizacja: Okolice Krakowa

Imię: Dominik

Sprzęt: Varaderooooooo !

Wiek: 32

Post 1 kwietnia 2014, 08:46

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Proponowałbym abyś jednak kupił kufer, który pomieści dwa kaski. Wbrew pozorom jest to bardzo przydatne, nawet w codziennym użytkowaniu.
Wyskakujesz na trip pozamiejski z dziewczyną, kaski siup do kufra i spacerujesz bez niepotrzebnego balastu.
<<

Iwantcookie

Avatar użytkownika

KGP 110
KGP 110

Posty: 321

Dołączył(a): 5 listopada 2013, 10:45

Lokalizacja: Kraków NH

Imię: Kamil

Sprzęt: HH

Post 1 kwietnia 2014, 10:06

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

No to wszystko jasne. Skusze się raczej na tę Kappę, bo to jednak 3 stówy różnicy. Mam z plecaczkiem takie same kaski, chyba nawet rozmiarowo więc przymierzę w sklepie i od razu będę wiedział.

W Kappę oraz sakwy tekstylne Oxforda zapakowałem się na dwa tygodnie do Włoch z dziewczyną, choć łatwo nie było.


O dokładnie coś takiego mi chodziło. Może nie na dwa tygodnie, ale przynajmniej na 10 dni.

Kefirek napisz mi jeszcze tylko czy kufer się sprawdził jako oparcie dla plecaczka co by nie musiał się kurczowo kierownika trzymać przy przyspieszaniu:)

Dzięki wszystkim za pomoc:)
"Błyszczy się na słońcu motur !"
<<

Kefirek

Avatar użytkownika

KGP 45
KGP 45

Posty: 151

Dołączył(a): 24 września 2005, 22:07

Lokalizacja: okolice Wieliczki

Sprzęt: ES 250/0 GSF600

Wiek: 28

Post 1 kwietnia 2014, 11:01

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Lecąc do Włoch fabrycznego oparcia od Kappy nie mieliśmy ale pasażerka jak najbardziej korzystała z wygód kufra znajdującego się za nią (zwykła gąbka irchowa zamontowana ekspanderem do kufra :) ). Rok później jadąc do Chorwacji kupiłem już dedykowane oparcie i komfort podróżowania jeszcze bardziej się poprawił. Ogólnie, moja druga połówka stwierdziła, ze jadąc z kufrem z tyłu czuje się jakby siedziała w fotelu i jakość tak nie musi się wielce trzymać w przeciwieństwie do jazdy solo bez kufra.
Samo mocowanie kufra do płyty w systemie Monokey jest dosyć solidne, mi nie zdarzyło aby kufer wypiął się podczas jazdy czy gdzieś tam poluzował, IMHO wydaje mi się dosyć istotne aby pamiętać (i nie pogubić) gumek znajdujących się w płycie. Zakładając kufer do płyty dociskamy gumki które zapobiegają podskakiwaniu kufra na nierównościach, a co za tym idzie nie powinny nam się obrobić mocowania.

Co do pakowności, to spokojnie idzie się zmieścić, choć to wszystko zależ od drugiej połówki, Ona zajmowała cały kufer, a ja w sakwach musiałem zmieścić się z ciuchami, suchym prowiantem i menażkami :p
Lecąc do Chorwacji kupiłem boczne kufry i to już jest wygoda na poziomie, klik, klik, klik i wszystkie 3 kufry zamontowane. Z sakwami jest jednak trochę zabawy przy montażu i demontażu :)
Życie nie jest mierzone liczbą oddechów, ale liczbą momentów, które zapierają nam dech w piersiach....
<<

Iwantcookie

Avatar użytkownika

KGP 110
KGP 110

Posty: 321

Dołączył(a): 5 listopada 2013, 10:45

Lokalizacja: Kraków NH

Imię: Kamil

Sprzęt: HH

Post 1 kwietnia 2014, 11:06

Re: Potrzebny kufer centralny - ale brak wiedzy jak dobrać

Super, wiem wszystko:) U mnie jest ten problem że ciężko znaleźć stelaż do Horneta bok+centralka. A można kupić same płyty pod kufry boczne? Bo przyszło mi do głowy co by takie zamontować do stelaża home made.
"Błyszczy się na słońcu motur !"
Następna strona

Powrót do Poradnik Forumowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

 


 
1  1