Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Informacje o motocyklowych zlotach, imprezach, akcjach charytatywnych

Moderator: leon

Awatar użytkownika
Policho
mod
mod
Posty: 2194
Rejestracja: 28 października 2008, 20:07
Sprzęt: KTM 690 SMC R
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Policho » 17 marca 2011, 08:43

Chester pisze:
Policho pisze:Abstrahując od tego, że nawet na poważanych portalach są wypisywane bzdury co do sposobów i pomiarów regulacji zawieszenia.
A że tak powiem Ty skąd wiesz jak? Po przejechaniu pewnie kilku razy tylu kilometrów co Ty i spędzania nocy nad doktoryzowaniem się na temat jazdy motocyklem nie podejmuje się pełnego ustawiania zawieszenia... bo to wiedza bardzo rozległa i trudna bo zależy od nawierzchni, stylu jazdy kierowcy, rodzaju motocykla i pewnie jeszcze kilku rzeczy. No ale Ty jak to napisałeś kierujesz spotkanie głównie do świerzaków - więc fakt... ludziom można powiedzieć wszytko a i tak będą myśleli że jesteś genialny tylko potem im się krzywda stanie.
Czyżbym w przeciwieństwie do Ciebie interesował się tym jaką wiedzę przekazuje się motocyklistom w internecie i na ile wypisywane niedorzeczności wpływają na bezpieczeństwo osób, które z nich korzystają?

Podam Ci przykład.
Poczytaj sobie http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html. Zwróć uwagę na fragment
Pierwsze co sprawdzam, to napięcie sprężyny. Tu mierzymy centymetrem, odległość pomiędzy osią tylnego kola a wybranym przez nas stałym punktem na np. blotniku, ramie itp. (foto nr.1 ). Pomiar wykonujemy na motocyklu swobodnie stojącym na kołach. Zapisujemy pomiar jako wynik A.

Następnie stawiamy maszynę na stopki lub podnośnik tak, by tylne kolo wisiało zupełnie luźno bez kontaktu z podłożem i mierzymy ponownie w tych samych miejscach - otrzymujemy wymiar B. Odejmujemy wymiary A - B od siebie. Wynik (zwis negatywny, określany też jako SAG statyczny) powinien wynosić 30-35 mm dla maszyn offroadowych i 5-10 mm dla motocykli drogowych. Różnice w wartości zwisu negatywnego w przypadku maszyn drogowych i terenowych wynikają z różnicy skoku zawieszeń.

Jeśli wasz wynik odbiega od wyżej podanego, należy sprężynę odpowiednio - naciągnąć/popuścić. (foto nr.2 ) Dokonujemy ponownie pomiaru A ( motocykla swobodnie stojącego ) i zapisujemy wartość pomiaru.

Ubieramy nasz cały strój ochronny na motor, ten sam w którym na co dzień jeździmy. Następnie siadamy na motocykl (przydała by sie tu druga osoba która nam przytrzyma maszynę abyśmy mogli całym ciężarem siedzieć na niej) i mierzymy te same punkty, co wcześniej. W ten sposób otrzymujemy wymiar C określany także jako „rider SAG". Większość firm tuningowych rekomenduje wartość „rider SAG" w przedziale 30-40 mm dla motocykli drogowych. Wartość ta dla maszyn offroadowych to kwestia wymagająca określenia typu wykorzystania motocykla (cross, enduro, supermoto) o czym przeczytacie niżej.

Teraz wymiar A i C odejmujemy od siebie. Wynik powinien wynosić około 1/3 wymiaru A.
Jeśli otrzymany wynik nie stanowi w przybliżeniu 1/3 wymiaru A, przy czym zwis negatywny ( wynosi jest prawidłowy, wtedy należy dokonać wymiany sprężyny.

W motocyklu drogowym, swobodnie stojącym odległość od osi tylnego koła do ramy wynosi ok. 600mm - wymiar A.
Ugięcie zawieszenia pod motocyklistą, przyjmując co pisze autor, powinno wynosić ok. 30-40mm, co jest nazywane "rider"SAG. Już tutaj autor popada w sprzeczność bo wpierw pisze, że "rider"SAG to otrzymany wymiar C (Wymiar A=600mm minus ugięcie pod motocyklistą średnio 35mm (z sugerowanych 30-40mm) daje nam wynik C=565mm)
W ten sposób otrzymujemy wymiar C określany także jako „rider SAG"
a potem podaje, że
Większość firm tuningowych rekomenduje wartość „rider SAG" w przedziale 30-40 mm dla motocykli drogowych
To w końcu niech się zdecyduje czy "rider"SAG to wymiar C=565mm, czy zalecane przez firmy tuningowe 30-40mm.
To jeszcze nic, najlepsze nadchodzi.
Teraz wymiar A i C odejmujemy od siebie. Wynik powinien wynosić około 1/3 wymiaru A.
Jeśli otrzymany wynik nie stanowi w przybliżeniu 1/3 wymiaru A, przy czym zwis negatywny ( wynosi jest prawidłowy, wtedy należy dokonać wymiany sprężyny.
Analizując:
A(600mm)-C(565mm)=35mm(ugięcie tylnego zawieszenia motocykla po ciężarem motocyklisty)
Daleko 35mm'om do 1/3 wymiaru A(600mm). W tym momencie widzę kolejkę w sklepie tuningowym, która stoi po lepsze sprężyny bo przecież ich fabryczne są bardzo niebezpieczne dla zdrowia i życia.
Sądząc po twoich wypowiedziach, jakbyś to wcześniej zobaczył, to zażądał byś zamknięcia portalu scigacz.pl. Nie chcę myśleć co byś napisał o autorze teksu.

Kończąc tłumaczenie naprostuję myślenie autora. Ugięcie tylnego zawieszenia motocykla po ciężarem motocyklisty ok. 35mm powinno być powinno być porównane do 1/3 skoku zawieszenia w motocyklu drogowym, a nie zmierzonego wymiaru A, co ma diametralne znaczenie w tym wypadku.

Mam nadzieję chester, że zrozumiałeś.
części zamienne - multimoto@o2.pl

Awatar użytkownika
Chester
KGP 260
KGP 260
Posty: 811
Rejestracja: 20 kwietnia 2006, 07:31
Imię: Michał
Sprzęt: Cinkłaczento
Lokalizacja: Kraków / Rożnów
Kontakt:

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Chester » 17 marca 2011, 10:13

policho pisze:Mam nadzieję chester, że zrozumiałeś.
No widzisz... jakoś tak się składa, że pomijając już wykształcenie z nie najgorszym skutkiem od lat zajmuje się mechaniką precyzyjną i automatyką na "jako takim poziomie" więc jeśli zamierzasz drwić w ten sposób to żebyś przypadkiem nie porwał się z motyką na słońce.

Odnosząc się do tego co napisałeś to uważam że średnio inteligentna osoba o wykształceniu podstawowym zauważy zwykłą pomyłkę w tekście i wydedukuje sobie poprawną wersję. Bo przeszło pół metra nie zamienia nagle się w 35 mm a To czy jakiś wymiar nazywamy SAGiem czy rider SAGiem - czepianie się o szczegóły. No ale jeśli na tym chcesz podnosić poważanie swojej osoby... bo jak Cię znam to mniemam że właśnie o to Ci chodzi w całej sprawie... Jakiś kryzys wieku średniego?

policho pisze:Jeśli to co napisałem powyżej nadal uważasz za groźne dla środowiska i poszczególnych motocyklistów to już inaczej nie potrafię tego wytłumaczyć, i tak już pozostanie.
Generalnie napisałeś bardzo ładnie... Zresztą po zapoznaniu się z "Mein Kampf" też stwierdziłem, że autor miał bardzo dobre intencje... tylko wykonanie trochę lipne.

Pozdrawiam
Chester
http://www.moto-expert.info

Awatar użytkownika
Martyna
KGP 200
KGP 200
Posty: 788
Rejestracja: 14 stycznia 2011, 10:24
Imię: Martyna
Sprzęt: różne :P

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Martyna » 17 marca 2011, 10:36

Ale się nastroszyliście... Czytając wasze posty mam przed oczami dwa walczące koguciki ;)
Przyjdźcie najlepiej obydwaj na spotkanie i zróbcie sobie na nim debatę, wszyscy z tego więcej wyniesiemy, bo moim skromnym zdaniem robi się trochę żenująco. Nie chodzi mi o wasze argumenty, ale sposób w jaki rozmawiacie, powoduje, że się odechciewa na cokolwiek przychodzić.

Awatar użytkownika
Policho
mod
mod
Posty: 2194
Rejestracja: 28 października 2008, 20:07
Sprzęt: KTM 690 SMC R
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Policho » 17 marca 2011, 10:43

Chester, nic ci nie muszę udowadniać. Resztę zaczepek z twojej strony ignoruję, bo nie ma nawet o czym pisać. Jak zwykle masz problem z napisaniem co cię boli, ale po twoich wypowiedziach chyba łatwo się domyśleć. Nie mam zamiaru cię wyręczać w szkoleniach. Nie prowadzę i nie będę prowadził takich zajęć więc nie ma obawy. Wyluzuj, odpocznij, łyknij coś na uspokojenie i będzie dobrze :wink: .
części zamienne - multimoto@o2.pl

Awatar użytkownika
gapek
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 78
Rejestracja: 7 czerwca 2008, 22:20
Imię: Wojtek
Sprzęt: Superduke
Lokalizacja: Pod Wieliczką
Kontakt:

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: gapek » 17 marca 2011, 10:53

Ja tam stanę w obronie filmu. Podejrzewam, że nie jest to amatorska produkcja i goście którzy się tam wypowiadają mają doświadczenie, a nawet więcej: osiągnięcia w sporcie motocyklowym. Bez urazy, ale na palcach można policzyć, kto z tego forum umie się ścigać z zawodowcami i ma na to potwierdzenie pod postacią jakichś tytułów mistrzowskich, może chociaż na pudle kiedyś stanął ;) Chyba nawet jeden palec do tego wystarczy :)

To że ktoś chce podzielić się wiedzą przez prezentację filmu i tak jest chyba lepsze niż nie robienie nic.

Wyluzujmy i do zobaczenia na filmie.
Gapek

Awatar użytkownika
Christiano
GP
GP
Posty: 409
Rejestracja: 3 czerwca 2008, 16:53
Imię: Krystian
Sprzęt: Litr kawy
Lokalizacja: krakuff
Kontakt:

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Christiano » 17 marca 2011, 10:56

O miejsca się ludzie martwią, a ostatnio było z 10-15 osób ;-)
pzdr
Christiano alias christiano_

Awatar użytkownika
Filip67
KGP 300
KGP 300
Posty: 1080
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 11:42
Imię: Szczęsny
Sprzęt: Honda Deauville
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Filip67 » 17 marca 2011, 11:01

A czy te ustawienia dotyczą motocykla turystycznego??? :D takiego Devolaia???

Czy będzie wolno pić piwo lub inne napoje podczas prezentacji????

Czy będą też piękne motocyklistki ????

Jeśli będzie trzy razy TAK, to - ja też, ja też, ja też chcę :D

ps
fajny dialog prowadzicie, jestem pod wielkim wrażeniem - skąd Wy macie tyle czasu????
ja zapierdalam na kilku polach walki, a Wy se tu pierdoły wypisujecie !!!! :D :D :D :D
Ups, V-max naprawdę powoduje uśmiech na twarzy....

Awatar użytkownika
krystek
KGP 200
KGP 200
Posty: 661
Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 15:06
Sprzęt: GS 500E / TD

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: krystek » 17 marca 2011, 11:15

Chester, Policho cieszę się niemiernie, że poruszyliście wątek ustawiania zawieszenia. Sądząc po Waszej owocnej rozmowie można dojść do bardzo prostego wniosku - ustawienie zawieszenia ma znaczenie.
Nikt nigdy nie powiedział mi nic na temat takich ustawień. Moja tajemna wiedza ogranicza się do sprawdzenia oleju, świateł, płynu hamulcowego, zatankowania motocykla i pojechania jak najdalej bez zagłębiania się w coś o czym nikt nigdy nie mówił.
Bez względu na to, po czyjej stronie jest racja, miło się dowiedzieć, że warto zajrzeć w parę innych elementów motocykla - jak się wydawało kompletnie nieistotnych. Chyba, że Wasz spór wynika z kwestii wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą i zawieszenie jest kwestią wygodnego siedzenia na 4 literach - choć teraz w to wątpię.

Pozdrawiam
krystek
Rodzina jest najważniejsza. O!

Awatar użytkownika
Qcyk
mod
mod
Posty: 1764
Rejestracja: 11 listopada 2008, 07:50
Imię: Przemek
Sprzęt: 690 SM
Lokalizacja: Kraków

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Qcyk » 17 marca 2011, 11:18

Wiesz co Chester... Jak Cię znam, to spodziewałem się zgoła innej reakcji w tym temacie. Jest to pierwszy od dawna temat na tym forum, który ma coś wspólnego z jazdą na motocyklu, techniką, bezpieczeństwem aktywnym. Może zanim skreślisz i potępisz próbę zainteresowania ludzi tematem bezpieczniej jazdy, nakłonieniem ich do dyskusji i myślenia nad tym co robią na drodze, zobaczysz chociaż co to za materiały.
Analogicznie jak organizowałeś Zawody Jazdy Technicznej, były glosy sprzeciwu, ale dałeś radę, ludzie Ci pomogli. Ludzie nie PZM :)!
Byłem u Ciebie na szkoleniu i każdemu świeżakowi bym polecił, bo po kursie niewiele się wie, a jeszcze mniej umie. Jednak samo skończenie kursu i zapomnienie o temacie to nie wszystko. Więc czytałem, oglądałem różne materiały, starałem się poszerzyć wiedzę nt techniki jazdy. I Ćwiczyłem... Mam na mysli wyjazdy na tory, bo tylko tam można bezpiecznie sprawdzić umiejętności swoje i możliwości motocykla. Widziałeś ile było tematów odnośnie takich wspólnych wyjazdów. A zauważyłeś jaki był odzew? Jechało parę osób, z forum gdzie jest 2000 osób. No pewnie z 500 ma motocykl, a jakieś 200 go używa.
Może czas zmienić proporcje hm? Może dzięki takim tematom więcej ludzi zdecyduje się popracować nad swoją techniką chociażby na torze.
Problem z dostępnymi materiałami jest taki, że gros jest w obcym języku, co może stanowić barierę dla niektórych. I właśnie tą barierę chcieliśmy znieść. Czy nam się udało, czas pokaże.
Więc nie nadymaj się.:) Nikt nie ma monopolu na prawdę. Wszyscy się uczymy. Wpadaj na spotkanie, przy piwku może mi wyjaśnisz co zrobiłem źle, że mam druty w ręce ;)
Chill....
Uważaj na myśli, bo stają się słowami...

Awatar użytkownika
Koniu_R6
KGP 110
KGP 110
Posty: 388
Rejestracja: 1 października 2010, 17:59
Imię: Konrad
Sprzęt: Yamaha R6
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Biały - Krystek knows...
Kontakt:

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Koniu_R6 » 17 marca 2011, 12:58

myszu pisze: Nie podoba Ci się - nie pisz na ogólnym forum, albo napisz do Policha PW. I nie przychodź jak masz się przypieprzać, bo ewidentnie czepiasz się jak rzep do psiego ogona.

wyluzuj, idź się przejechać. Policho z ekipą chce pokazać pare filmów, nauczyć świeżaków ustawienia zawieszenia. Nie potrzebujesz tego - to fajnie - jestes zajebisty. Jeśli zaś uważasz, że policho nie ma kwalifikacji, wiedzy, czy głowy, żeby komuś pomóc BEZINTERESOWNIE, to chcę zobaczyć jak Ty cokolwiek zorganizujesz, poświęcisz czas w przygotowania i na samą imprezę.

Myszu.
Popieram Cię Myszu w 100%...Ludzie na forum są dorośli i wiedzą co robią, a nawet jak nie wiedzą to ich sprawa... Na pokazy alkoholu też nie ma co chodzić, bo z przedawkowania można umrzeć...litości :evil:

Jak ktoś nie będzie chciał ryzykować w nieudaną zabawę w zawieszenie to pojedzie do serwisu i tyle na ten temat... Policho popieram akcję!
Kto mnie zna ten wie...

Awatar użytkownika
twintip
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 61
Rejestracja: 3 grudnia 2009, 18:11
Imię: mateusz
Sprzęt: gs powerslide
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: twintip » 17 marca 2011, 13:48

Koniu_R6 pisze: a nawet jak nie wiedzą to ich sprawa...
chyba nic dodać...


pozdrawiam
Twintip
prawo do jazdy dał mi bóg,
państwo mnie ogranicza!!!!

Awatar użytkownika
WS
mod
mod
Posty: 993
Rejestracja: 5 lipca 2005, 14:14
Imię: Wojtek
Sprzęt: 1K7, WR450F
Lokalizacja: Kraków/Żywiec
Kontakt:

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: WS » 17 marca 2011, 14:00

twintip pisze:chyba nic dodać...
A co mozna zrobic, zeby jakies konstruktywne wnioski byly?

Jak napisal Chester
Chester pisze:...nie podejmuje się pełnego ustawiania zawieszenia... bo to wiedza bardzo rozległa i trudna bo zależy od nawierzchni, stylu jazdy kierowcy, rodzaju motocykla i pewnie jeszcze kilku rzeczy. No ale Ty jak to napisałeś kierujesz spotkanie głównie do świerzaków - więc fakt... ludziom można powiedzieć wszytko
Nie jest to sprawa prosta, ale w tym wypadku nie mowimy o jakiejs ekstremalnej jezdzie torowej i biciu rekordow...

Jesli praktyka jest taka, ze na poczatek zdecydowana wiekszosc kupuje mtocykl uzywany, zawieszenie jest ustawione jak? ...ze tak powiem losowo...
I co z tym zrobic mozna?

1. olac... (tylko czy to bedzie lepsze od proby ustawiania?)
2. wziasc user/service manual i wg niego ustawic (np. ja tak robilem), ale to generalnie pozwala ustawic tak, jak fabrycznie bylo (wiekszosc moto jest jednak bez instrukcji, co chwile ktos pyta skad sciagnac polska wersje...)
3. zwrocic uwage, ze to moze byc istotne i powiedziec jak ustawic w miare sensownie na pocztek ...?
4. zapisac sie na kurs jazdy torowej, gdzie zapewne bedzie to omawiane? :)
WS

Awatar użytkownika
Skorpion
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 80
Rejestracja: 3 lutego 2011, 23:16
Imię: Darek
Sprzęt: Ślicznotka, Suzi ;)
Lokalizacja: Kraków Qr2nów

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Skorpion » 17 marca 2011, 15:22

Po co sobie robić takie ciśnienie,
przyjedziemy oglądniemy sobie sympatyczny filmik o prowadzeniu moto
Ci którzy będą chcieli zastosują rady w praktyce Ci co nie to nie i już :wink:

apropo ustawiania zawieszenia będzie ktoś chętny to się będzie działać a jak ktoś nie wierzy w
pomocną dłoń drugiego motocyklisty to trudno pojedzie sobie do serwisu i heja 8)

Pozdrawiam
Skorpion
  • "LEWY PAS, GAZ I PŁYNĘ"

Awatar użytkownika
Skorpion
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 80
Rejestracja: 3 lutego 2011, 23:16
Imię: Darek
Sprzęt: Ślicznotka, Suzi ;)
Lokalizacja: Kraków Qr2nów

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Skorpion » 17 marca 2011, 15:29

Apropo jeszcze jedno
można tam wpaść na moto?
będzie tam gdzie stanąć w razie czego?
pozdro
  • "LEWY PAS, GAZ I PŁYNĘ"

Awatar użytkownika
Policho
mod
mod
Posty: 2194
Rejestracja: 28 października 2008, 20:07
Sprzęt: KTM 690 SMC R
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Spotkanie Filmowe o tematyce "Poprawa techniki jazdy"

Post autor: Policho » 17 marca 2011, 15:33

Z racji ciasnoty parkingowej w tej okolicy, przyjazd na moto jest jak najbardziej wskazany, aczkolwiek pewnie zależny od pogody. Miejsce do zaparkowania 2oo jest.
części zamienne - multimoto@o2.pl

ODPOWIEDZ